Hoe het programma ‘Vitaal ondernemen in de vrijetijdssector’ familiebedrijf ‘De Riethorst’ helpt bij het bereiken van de Duitse toerist
Zo werkt ‘De Riethorst’ aan meer zichtbaarheid over de grens
De Riethorst is een kleinschalig familiebedrijf met elf vakantiewoningen, midden in het toeristische Plasmolen. Koen Theunissen nam het bedrijf een paar jaar geleden over van zijn ouders, samen met zijn twee zussen. “Mijn vader heeft de huisjes zelf gebouwd. Mijn moeder regelde het schoonmaken en de reserveringen.”
Vitaal ondernemen in de vrijetijdssector
Met het programma ‘Vitaal ondernemen in de vrijetijdssector’ helpt de GMR ondernemers in de vrijetijdssector toekomstbestendig te ondernemen. Vanuit dit programma werd ook de workshop ‘Hoe benader je de Duitse markt’ georganiseerd. Voor Koen kwam deze workshop precies op het juiste moment. “Ik was bezig met het verbeteren van onze online zichtbaarheid, met name voor ons familiehuis. Het bereiken van Duitse gasten was hier ook onderdeel van."
"Het grootste deel van onze gasten is Nederlands, maar Duitse toeristen weten ons ook al te vinden. Onze Duitse gasten boeken nu vooral via het platform van onze partner ‘Summio Parcs’. Dat ze via die kanalen boeken is al super. Maar ik vind het belangrijk dat ook onze eigen website bezoekers genereert en blijft genereren.”
Brenda, Achmed en Ramon van Marotura